לשיחת ייעוץ חייגו:

מהם שירותי אפוסטיל

אפוסטיל הוא החותמת של הנוטריון. כאשר מסמך מגובה באפוסטיל, משמעות הדבר היא שהוא מוגן על ידי נוטריון. הצורך בנוטריון דומה מאד לצורך להגן על מסמך ממוחשב. כפי שמסמך ממוחשב אך רגיש לא ייחשף לכל אחד אלא יעמוד מאחורי FIREWALL ייעודית, כך קורה במסמכים ידניים. חלקם מאד רגישים וקל לחלוק עליהם, ולכן מי שיש לו אינטרס שאותם מסמכים יישמרו כמו שהם – יעדיף לקחת אותם לנוטריון שיחתום עם אפוסטיל, ובכך יסגור את המסמך ויאשר אותו.

תפקידו וסמכויותיו של האפוסטיל

על אלו מסמכים חותם נוטריון עם אפוסטיל?

תרגום מסמכים, תרגום תעודות, תרגום מסמכי הכשרה במקומות מקצועיים, תרגום תעודות לידה ופטירה, צוואות שנוסחו, בקשות ממדינות ריבוניות, למשל בקשת פיצויים מגרמניה באמצעות וועדת התביעות. על כל אלה חותם נוטריון על אפוסטיל.

על סמך מה חותם הנוטריון עם אפוסטיל על כל מסמך?

על סמך האמת. הנוטריון בוחן מה הם המסמכים אשר מולו, קורא אותם, מאשר שהם נכונים, מאשר שהדקדוק והשפה בה הם נכתבו נכונים, מאשר שהדבריםלא נכתבו תת השפעות לא רלוונטיות של גורמים זרים, ורק אז מאשר זאת. נוטריון שמנפיק שירותי אפוסטיל  חייב לחקור את המסמך שמוגש לוף להציע תיקונים, ובמידה והוא אינו עולה בקנה אחד עם האמת – לא לאשר אותו ולא לשים עליו אפוסטיל.

כיצד קובע הנוטריון כי צוואה שמוגשת לו צריכה להיחתם עם אפוסטיל?

נושא הצוואות נחשב לרגיש מאד במחוזותינו. ידוע כי ילדים רבים מנצלים את מצבם של הוריהם המזדקנים, וחלקם אף מרחיק לכת ומחליט לנסח צוואה בשמם. נוטריון הוא עורך דין עם המון ניסיון. הוא יידע, על סמך קריאת המסמך, אם מדובר על צוואה אותנטית או צוואה שנוסחה תוך ניצול לקותם של ההורים על ידי הצאצאים.

לסיכום – המקרים בהם צריך חותמת אפוסטיל

• מסמכים העוסקים בדיני חברות.
• מסמכי בקשה ממדינה ריבונית.
• מסמכים מתורגמים.
• אישור על היותו של אדם בחיים.
• צוואות, על מנת להפוך אותן לצוואות מאושרות*

*צוואות מאושרות הן צוואות שהנוסח הסופי שלהן ננעל על ידי נוטריון. נעילה כזו עם אפוסטיל מקשה מאד על השופט לומר שהצוואה הזו לא צוואת אמת. לכן, חשוב לבדוק בינכם לבין עצמכם שאתם יודעים ומכירים את הצוואה – כילדיהם של הוריכם. ככל שהנוטריון לא חותם על הצוואה היא עלולה להתפשר כצוואה לא מאושרת, שנכתבה בהיסח הדעת, וכד'.

למידע נוסף בנושא שירותי אפוסטיל

אישור העתק נאמן למקור

מהו אפוסטיל?

אפוסטיל הוא חותמת נוטריונית המשמשת את הישראלי שמבקש לעשות עסקים בחו"ל, או להוציא אזרחות במדינה זרה, או להתקבל ללימודים גבוהים בה בשונה מהישראלי התייר, שנוסע לנסיעה של עד 90 יום ..

קרא עוד »

הסוגים השונים של תעודות אפוסטיל 

תעודות אפוסטיל חיוניות לאימות בינלאומי של מסמכים. בעוד שאפוסטיל עצמו הוא צורה סטנדרטית של אישור, ניתן להחילו על סוגים שונים של מסמכים. כאן, אנו צוללים אל תוך סוגי תעודות האפוסטיל בהתבסס על טבע המסמכים שהם מאמתים.

קרא עוד »

צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ ללא התחייבות

שירותים נוספים

צרו עמנו קשר לפרטים נוספים:

077-2319289

חיפוש באתר