לשיחת ייעוץ חייגו:

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

כל מה שחשוב שתדעו על ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם (כל אדם מעל גיל 18) לבחור היום בדעה צלולה ובנחת מי ידאג ואיך לענייניכם האישיים, הבריאותיים והכלכליים כשלא תוכלו לדאוג לעצמכם כתוצאה ממחלה, תאונה, מוגבלות שכלית, נפשית או גופנית, מחלות זיקנה וכדומה.

למי מיועד ייפוי כוח מתמשך ומדוע

ייפוי הכוח המתמשך מיועד לבני הגיל השלישי, לבעלי משפחות, לבעלי עסקים ונכסים, לאנשים חולים וכן לכל אדם המעוניין לשמור על זכויותיו ולהמשיך ליהנות מהיכולת להחליט על טיפול בחייו, ברכושו ובכל ענייניו במידה וחלילה לא יהיה כשיר.

ייפוי כוח מתמשך - התהליך

ראשית יש לפנות לעורך דין שעבר הכשרה מיוחדת, ושאין לו עניין אישי בייפוי הכוח. האדם הממנה (מייפה הכוח) יאשר בעת החתימה על ייפוי הכוח כי הוא מבין את משמעות מתן ייפוי הכוח, מטרותיו ותוצאותיו מה שמעיד כי ייפוי הכוח ניתן בהסכמתו ומרצונו החופשי, ללא הפעלת לחץ, השפעה בלתי הוגנת או ניצול מצוקתיו וחולשותיו. הממנה יקבע מראש את התנאים שלפיהם ייקבע כי הוא אינו כשיר להחליט בענייניו ובעיתה הייפוי הכוח המתמשך יכנס לתוקף.

הממנה יבחר ויחליט באילו נושאים ייפוי הכוח המתמשך יעסוק:

האישיים – מתייחס לרווחתו האישית של האדם, לצרכיו היומיומיים, למקום מגוריו, לבריאותו, לענייניו הגופניים, הנפשיים או החברתיים.

הרכושיים – מתייחס לטיפול בכלל נכסיו, כספיו והתחייבויותיו של האדם.

הרפואיים – שמתייחס לעניינים הבריאותיים בלבד. כל

העניינים – כל עניין שיבחר הממנה דברים ספציפיים – מסמך זה פתוח ומאפשר יצירתיות לממנה (כמובן שבמקרה שההנחיה של הממנה לא אפשרית, חוקית, יכולה לפגוע בממנה ,בממונה או בכל אדם אחר, הנחיה זו לא תקפה וחל איסור ביצוע על הממונה) ניתן להחתים יותר ממיופה כוח אחד במידה והמיופה כוח הראשון יצא מכשירות או במידה והממנה רוצה למנות מספר אנשים לעניינים שונים.

על הממונה להסכים למינויו, ולפעול על פי הנחיות שניתנו לו על ידי הממנה. על הממונה לחתום ולאשר בכתב בפני עורך דין את הסכמתו והבנתו של תוכן ייפוי הכוח המתמשך.

ייפויי הכוח המתמשך נכנס לתוקף בהתאם להנחיית הממנה לדוגמא: לפי חוות דעת של רופא או פסיכיאטר אשר יקבע את חוסר כשירותו, ורק לאחר מכן יכנס לתוקף מסמך זה.

ייפוי כוח מתמשך

יתרונות של ייפוי כוח מתמשך

  • האפשרות של כל אדם למצות את זכותו לחיות את חייו בהתאם לבחירותיו ולרצונותיו, גם אם יכולותיו או כשרותו המשפטית הינן מוגבלות.
  • מונע הפתעות לא נעימות וחוסר ודאות.
  • באפשרותו של הממנה להתאים רמות שונות של התערבות, סיוע ותמיכה בענייניו בהתאם לצרכיו, יכולותיו ורצונותיו.
  • ייפויי כוח מתמשך הינו הליך אשר ימנע התעסקות מיותרת בבירוקרטיה מול המדינה והגופים השונים.
  • עריכה של ייפויי כוח מתמשך תאפשר המשכיות מבלי לפגוע כלכלית בממנה ובמשפחתו.
  • באמצעות ייפוי כוח מתמשך ימנע הממנה סכסוכים משפחתיים, בכך שהכל יהיה ברור מה קורה לגביו ומי האחראי על כך, לפי החלטותיו ורצונו של הממנה.
  • ייפוי הכוח שומר על כבודו, רצונו וצרכיו המשתנים של הממנה תוך מענה והגשמה אחר בקשותיו משאלותיו ורצונו בעת שיהיה במצב של חוסר כשירות.
  • בייפוי כוח אין חובת דיווח, אלא אם הממנה החליט על כך. מה שמקל על האדם שיהיה ממונה עליו.

למידע נוסף בנושא ייפוי כוח מתמשך

צוואות נטוריוניות

אישור צוואה נוטריונית הוא שלב קריטי בהבטחת כיבוד רצונותיו של אדם שנפטר לגבי חלוקת עזבונו. צוואה נוטריונית נחתמה בנוכחות נוטריון

אימות חתימה

אימות חתימה

אימות חתימה היא טכניקה המשמשת לזיהוי זהותו של אדם באמצעות ניתוח חתימתו. תהליך זה, הנעשה באופן ידני או דיגיטלי.

אישור חיים

במקרים בהם האדם עבורו נדרש מסמך אישור החיים לא מסוגל להגיע בכוחות עצמו לנוטריון, הנוטריון יוכל להגיע למקום מוצאו.

צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ ללא התחייבות

שירותים נוספים