לשיחת ייעוץ חייגו:

הסכם ממון: יתרונות וחסרונות

הסכם קדם נישואין הסכם נישואים לכל מטרה

הסכם ממון: יתרונות וחסרונות

הסכם ממון הוא הסכם בין בני זוג הקובע כי במקרה של פרידה, פרטנר אחד מקבל פרטי רכוש מסוימים ופרטנר שני את הפריטים האחרים. בדרך כלל, הוא נעשה רק אם בני הזוג מחליטים להתחתן, אבל במידה והם ידועים בציבור הרבה שנים ובחרו שלא להינשא ביודעין, מומלץ מאד לערוך הסכם שכזה גם.

יתרונות הסכם ממון

כל אחד שומר על פרטי הרכוש שלו ויודע כי במקרה של פרידה הוא לא יאבד אותם לטובת הצד השני. בנוסף, ניתן לכונן זוגיות בשקט תעשייתי, בידיעה מוחלטת שהעניין שעשוי להיות במחלוקת סודר ונמצא מאחורי בני הזוג. זהו למעשה הסכם שמקנה לכם כבני זוג את כל הסיבות שלא לדאוג ושתתבצע פרידה מסודרת ללא קונפליקטים במידה ומחליטים ללכת איש איש לדרכו.

חסרונות הסכם ממון

בפועל, הכתוב בהסכם הממון פתוח לדיון משפטי. המשמעות היא שבמקרה של פרידה, הצד שיביא לדיונים בבית המשפט עורך דין פחות טוב מהצד השני – יתקשה מאד לקבל את חלקו בהסכם. עורך הדין המקצועי יותר יטען כי מה שנכתב שם נעשה בכפייה של הצד שדורש את הרכוש ושיש לשנות את הכתוב בהסכם. הוא כנראה גם ינסה למצוא מהלכים לא כשרים שעשיתם במהלך הקשר, ואפילו להפליל אתכם על משהו שכלל לא עשיתם, תוך שימוש בטיעונים משפטיים מפוקפקים, על מנת להוכיח שאתם זכאים למעט מאד רכוש, אם בכלל, בשל התנהגותכם בקשר.

הבטחת אי קיום החסרונות בהסכם הממון

על מנת להסיר מסדר היום את הדאגות מעורך הדין של הצד שנפרד מכם, יש להסדיר בהסכם הממון, במעמד החתימה, מראש, את אי התערבותו. הדרך היחידה לעשות זאת היא לחתום הסכם ממון נוטריוני. הסכם ממון שנוטריון חתום עליו ושיש לו אימות חתימה נוטריוני של שניכם, כבני זוג, אינו יכול להיפתח לדיון משפטי. גם אם יהיו דיונים משפטים על עניינים אחרים בקשר, והצד השני ייעזר בעורך דין טוב משלכם, הוא לא יוכל להשתמש בטיעונים משפטיים בשביל לפתוח מחדש את הסכם הממון. זהו היתרון של הסכם ממון נוטריוני ולכן הוא מאד חשוב עבור מי שבאמת שואף שהכתוב בו יקוים ללא כחל ושרק וללא אותיות קטנות.

למידע נוסף בנושא הסכם ממון

אישור חיים רן מרכוס

הסכם ממון

חושבים לערוך הסכם ממון? הגעתם למקום הנכון. אנו במשרד רן מרכוס ושות' מסייעים לכם בתהליך הגיבוש הסכם ממון, ועריכת הסכם ממון. בזכות ותק וניסיון רב שנים

קרא עוד »

צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ ללא התחייבות

שירותים נוספים

צרו עמנו קשר לפרטים נוספים:

077-2319289

חיפוש באתר