לשיחת ייעוץ חייגו:

ההבדל בין יפוי כוח כללי ליפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

ההבדל בין יפוי כוח כללי ליפוי כוח מתמשך

יפוי כוח כללי הוא יפוי כוח פרטני המסמיך אדם מסוים לקבל החלטות מקצועיות בשמו של אדם אחר. אנשים רבים נותנים סמכות זו לאנשי מקצוע בכדי להימנע מעיסוק בנושאים שרמת המקצועיות שלהם סבוכה מדי עבורם. המקרה הקלאסי ביותר הוא בעל עסק שנכנס שותף עם יועץ מס חיצוני, אשר לו הוא נותן יפוי כוח כללי בנושא מס הכנסה וביטוח לאומי. מקרה אחר הוא בעל דירה שמחליט שבכל פעם שנדרש לה פינוי, בין לשם החלפת השוכרים ובין לשם ביטול השכירות לצורך מכירה, מתווך יהיה זה שייקח חזקה על אותו נכס. לעומת אלה, יפוי כוח מתמשך הוא החלטה להעניק סמכות מלאה לאדם מסוים לעסוק בכל ענייניו של אדם אחר. החלטה כזו מתקבלת כאשר האדם האחר נמצא בצלילות דעת ויודע שבזמן כלשהו בעתיד הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו. על פי חוק, רשאי כל אדם מעל גיל 18 לקבל החלטה שכזו.

טיפול במקרים פרטניים לעומת עיסוק מוחלט בענייני האחר

כאמור, יפוי כוח כללי הוא יפוי כוח פרטני, שאו שהוא תלוי זמן ומקום, או שהוא תלוי בנושא מקצועי מאד ספציפי כמו טיפול מסחרי בנכס נדל"ני או ביצוע העברות כספים לרשויות המס וביטוח לאומי. לעתים, מקובל כי בין שני שותפים עסקיים או בני משפחה – אדם שהוא לא בעל החשבון מעביר כסף מהחשבון באמצעות חתימה על יפוי כוח כללי. זה קורה אם אחד הצדדים נמצא בחו"ל ללא חיבור לאינטרנט, או כאשר האדם שמושך את הכסף זקוק לו במזומן. יפוי כוח מתמשך, לעומת זאת, הוא מקרה של אנשים צעירים המטפלים בענייניהם הכלכליים של הוריהם או סביהם המבוגרים שכבר אינם כשירים לקבל החלטות בעצמם. במקביל, הם גם מטפלים בענייניהם הסיעודיים, דואגים להם לבית אבות או דירה שכורה נגישה וכד'. בבדרך כלל, אדם צלול בדעתו יסמיך את בני משפחתו הצעירים ליפוי כוח מתמשך בעתיד באמצעות חתימה עליו אצל נוטריון.

חתימה על יפוי כוח כללי ומתמשך

החתימה נעשית במשרדו של נוטריון. נדרשות חתימות של מיופה ומייפה הכוח, ובמקרים בהם מעורבים עורכי דין, גם של עורכי הדין של הצדדים. נעשה גם אימות חתימה נוטריוני כדי לוודא שאלו אכן חתימות הצדדים. המסמך ננעל באמצעות שעווה ותקף ליישום כל עוד המייפה והמיופה אינם מבקשים לבטלו, או על פי תאריך תפוגה נקוב.

למידע נוסף בנושא ייפוי כוח

ייפוי כוח

ייפוי כוח נוטריוני משרד רן מרכוס נוטריונים מציג בפניכם את שירותי ייפוי כוח נוטריוני עד אליכם. צוות הנוטריונים שלנו מלווה אתכם לאורך כל התהליך במקצועיות

קרא עוד »
ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

כל מה שחשוב שתדעו על ייפוי כוח מתמשך מהו ייפוי כוח מתמשך? ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם (כל אדם מעל גיל 18) לבחור היום בדעה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ ללא התחייבות

שירותים נוספים

צרו עמנו קשר לפרטים נוספים:

077-2319289

חיפוש באתר