לשיחת ייעוץ חייגו:

איך עושים אימות חתימה?

ארכיב נוטריוני

איך עושים אימות חתימה?

אימות חתימה נעשה על ידי נוטריון. זהו שירות הנדרש על מנת לאמת את חתימתכם, בשביל שאם תגישו מסמך חתום על ידכם, תהיה הוכחה שזו היא אכן החתימה שלכם. הדבר נעשה גם כשירות עבורכם, אם אדם אחר חותם מולכם על מסמך כלשהו. במקרה כזה על שני הצדדים, אתם והחותם המשני, להתייצב אצל נוטריון ולבצע אימות חתימה.

התייצבות אצל נוטריון מוסמך

בהתחלה, מתייצבים כל החותמים על המסמך במשרד הנוטריון. שם, מוודאים כי המסמך אכן חובר על ידי כל הצדדים ועיקריו בהסכמת כל הצדדים. לאחר מכן, הצדדים יתבקשו לחתום על המסמך בנוכחות הנוטריון על מנת שייווכח כי אלו חתימותיהם.

הנפקת אימות חתימה

הנוטריון ינפק מסמך אימות חתימה המאשר כי לא רק שהחוזה, ההסכם או כל מסמך אחר בין הצדדים נחתם נוטריונית, אלא מהווה אישור כי החתימות על גבי אותו מסמך הן אכן החתימות של הצדדים המחויבים אליו. אימות חתימה שכזה נדרש בתצהירים לרשויות, בחוזים בין חברות ועסקים, ובכל מסמך מחייב שיש לחתימות חשיבות משפטית נכבדה. אימות חתימה נדרש, למשל, גם בהסכם בין לווה משכנתא לבנק על מנת להבטיח כי הראשון יממש את התחייבויותיו.

נעילת המסמכים לעריכה ודיון מחודש

המסמכים, הן ההסכם או החוזה הכתוב, והן אימות החתימה, יינעלו באמצעות שעווה לצורך שימוש בתוך ישראל. במידה והם מיועדים לשימוש בחו"ל, משום שהם נעשו מול תושבי חוץ שחתמו, תצורף למסמך גם חותמת אפוסטיל לשימוש בחו"ל.

בחירת הנוטריון לאימות חתימה

ככל שמדובר על אימות חתימה בתוך ישראל, כל נוטריון יוכל לבצע את המשימה. ברם, אם מדובר על אימות חתימה הכולל גם תרגום של המסמך לשפה זרה והטבעת אפוסטיל על גביו, מומלץ לגשת לנוטריון שבקיא באותה שפה ושתרגום מסמכים אליה או ממנה היא משלח ידו העיקרי. בשונה מעורכי דין רגילים, נוטריונים עובדים בתעריפים קבועים שנקבעו על ידי משרד המשפטים ולכן חיפוש מדוקדק של נוטריון מומחה לשפת יעד מסוימת לא יצריך מכם תשלומים יקרים מהממוצע, בשונה מעורך דין רגיל שכן נהנה מיתרונות השוק החופשי בנושא זה. נוטריון בעל ידע נרחב בשפת היעד בה אתם עוסקים יוכל להיות לכם לעזר רב כבר בשלבי התרגום וכמובן באימות החתימה.

למידע נוסף בנושא אימות חתימה

אימות חתימה

אימות חתימה

"צריך נוטריון לאמת חתימתך? (משכנתא, תצהיר וכל מסמך אחר) – אל תתמודד עם כאב הראש הזה לבדך! אנחנו פה כדי ללוות אותך בתהליך ולל לך

קרא עוד »

צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ ללא התחייבות

שירותים נוספים

צרו עמנו קשר לפרטים נוספים:

077-2319289

חיפוש באתר