לשיחת ייעוץ חייגו:

ייפוי כוח נוטריוני – מידע

ייפוי כוח נדרש כאשר נקלע האדם למצבים רגישים בשוגג, או כאשר הוא מבקש בקשה כלשהי מרשויות המדינה או מבית המשפט (כמעט בכל מדינה, לא רק בישראל), והתהוותה מתאפשר רק בהתאם למסמך ייפוי כוח נוטריוני. ייפוי כוח נוטריוני יכול להיות, למשל, המצאת אישור שדבר מה קרה, או שהצוואה אכן נכתבה על ידי הכותב, או שיש לדמות מסוימת זכות לעסוק בענייניה של דמות אחרת (למשל בן או בת העוסקים בענייניהם של הוריהם הקשישים והחולים). בכל סוגיה כזו, ככל שמבקש הבקשה מעוניין להפוך את מצבו לרשמיף עליו להיעזר בייפוי כוח נוטריוני.

ייפוי כוח נוטריוני – מידע

כיצד יודעות רשויות המשפט שמדובר על ייפוי כוח נוטריוני?

הוא חתום בחותמת אפוסטיל אשר רק נוטריונים רשאים להחזיק בה. בנוסף, מצוין שם העורך דין, ומספרו בלשכת עורכי הדין, וזה מאפשר לערוך בדיקה ולוודא שאכן מדובר בנוטריון. רשויות המשפט, כמו גם רשויות אחרות הדורשות ייפוי כוח נוטריוני ידעו מיד אם מדובר במתחזה, ולכן גם אנשים שאתם חוששים ממעשי רמייה מצדם לא יבצעו מעשה מרמה כה גרוטסקי, בשל הקלות שניתן להוכיח כי לא מדובר במסמך נוטריוני מקורי.

באלו מקרים צריך להשיג ייפוי כוח נוטריוני?

כאשר אדם מסוים נעשה חולה ובניו סועדים אותו. נדרש להם להוציא אישור ייפוי כוח נוטריוני על ימנת שהאחים שלהם לא יטענו כי הם השפיעו על ההורים לרעה. כאשר יש ייפוי כוח נוטריוני, ההתעסקות בעניינם לגיטימית או לכל הפחות לא ניתן להוכיח את ההיפך. כמו כן, ייפוי כוח נוטריוני נדרש כאשר מיניתם יועץ כלכלי כלשהו, למשל סוכן ביטוח או יועץ מס, אשר נדרש לטפל בענייני משיכת החסכונות הכספיים שלכם. אם מיניתם אותו לעשות כן, הוא יצטרך ייפוי כוח נוטריוני.

באלו מקרים בהם מעורבות מדינות ריבוניות יהיה צורך בייפוי כוח נוטריוני?

כאשר מבקשים בקשה לאזרחות ברוב המדינות יגיע שלב שתידרשו להציג ייפוי כוח שכזה, בעיקר בארה"ב התופעה קיימת. כאשר מבקשים בקשה רשמית ממדינה שנהוג לבקש ממנה בקשות מעין אלה. למשל פנייה בנושא תשלומים לגרמניה על פשעיה במלח"ע השנייה. פנייה כזו תגרור דרישה מהממשלה בברלין להמציא ייפוי כוח נוטריוני כולל אסמכתא נוטריונית שהאדם לו מגיעים התקבולים נותר בחיים.

צרו עמנו קשר לפרטים נוספים:

073-3606825

חיפוש באתר

למידע נוסף בנושא אישור חיים

צוואות נוטריוניות

אישור צוואה נוטריונית הוא שלב קריטי בהבטחת כיבוד רצונותיו של אדם שנפטר לגבי חלוקת עזבונו. צוואה נוטריונית נחתמה בנוכחות נוטריון

אימות חתימה

אימות חתימה

אימות חתימה היא טכניקה המשמשת לזיהוי זהותו של אדם באמצעות ניתוח חתימתו. תהליך זה, הנעשה באופן ידני או דיגיטלי.

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

למי מיועד ייפוי כוח מתמשך ומדוע? כל מה שחשוב שתדעו על ייפוי כוח מתמשך.